1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Duyuruyu Kapat

Çarşaf Giyen Bacılarımızın Dikkatine

Konu, 'Tesettür' kısmında muaz talha tarafından paylaşıldı.

  1. cosmo

    cosmo Islam-TR Üyesi Kullanıcı

      
    ''A.ibni Mesud R.anh da görünen kısımları müstesna ayetini elbisenin altta kalan kısımları olarak yorumlamıştır.''demissin.

    Baktim da böyle birşey bulamadım.Paylasirsan öğrenmiş oluruz.Bir de görünen kısımlardan maksat elbisenin alta kalan, senin dediğin gibi istemeden ,kazara olan kısımlar murat olsa ayette ''kazara'' diye bir ifadenin olması gerekmez mi?Yanlış anlamada ayeti çarpıtmak gibi değil mi bu resmen?''görünen kısımları'' diyor.elbisenin altta kalan kısmı ya da kazara görünen kısmı demiyor.

    Ayrıca bir göz kapalı iken,diğer göz ile uzun sure bakmanin goz sagligini olumsuz yonde etkileyebilecegi ''ilmi bir gerçek''tir.Billahsa gözlerinden rahatsız olan birini daha çabuk ve daha çok etkiler.İki göz arasında farklı numara boyutlarının oluşumuna neden olur.Sen sağlıklı olabilirsin ama herkes için geçerli olmayabilir.Anladin mi simdi ^Kala^ ne demek istediğimi.
  2. Kala

    Kala Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Abi sen bayan değilsin bilmiyorsun. Elbisenin altı kazara görünmüyor ki, cilbabın altından ne yaparsan yap illa ki görünüyor. Bir dieri bir Sahabenin hem de abdUllâh ibni Mesud gibi bir sahabenin ayeti çarpıttığını söylemekten Allâh'a sığınırım
    İkincisi zaten tek gözü de illa açık kalsın diye bırakan hiç görmedim duymadım, bu emri uygulayan gördüğüm herkes iki gözü de kapatıyor ihtiyaç hasıl olunca biri açılıyor geri kapatılıyor. Aişe annemiz de böyle yapardı diye daha önce söyledim.
  3. Kala

    Kala Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Ayrıca bir gözü açık bıraksa da kadınlar Allâh böyle emretmişse Allâh'ın bizim sağlımıza zarar verecek bir şey emrettiğini kim söyleyebilir??? Belki Diyeceksin ki Allâh'ın emrinin böyle olduğunu kim söylüyor, ben de sana diyorum ki Sahabeler diyor. Onlardan daha iyi tefsir edecek varsa bu ayeti buyursun etsin
  4. Kala

    Kala Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    İbn Mesud (ra), Nur suresi 31. ayetinde geçen"kendiliğinden görünen kısım müstesna ziynetlerini açmasınlar" ibaresini şöyle tefsir eder:

    "Elbiselerinin altlarından görünen kısmıdır." (İbni Ebi Şeybe, Musannef, 3/384; İbni Kesir, Beydavi, Taberi, Kurtubi ilgili ayetin tefsiri)
  5. Kala

    Kala Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Delilleriyle defalarca açıkladım tartışma için sormuyorum denildi lakin iş artık tartışmaya dönüyor Mu'minlere düşen işittik ve itaat ettik demeleridir ha ama Sahabeden daha iyi anlar ve tefsir ederim, ona göre de yaşarım diyebilecek cesareti olan varsa buyursun, nasılsa ahirette hesabı kendisine aittir. Ben sahabeden cilbabı daha farklı tarif edn tek bir görüş dahi bilmiyorum. Sadece zayıf bir hadise binaen cumhuriyet hocaları (!) böyle şeyler söylüyor, sahih hadis varken de zayıfı, sahabe varken de cumhuriyet hocalarını (!) tercih edemem. Edecek olanın kendi problemi. Sadece delilleriyle ilmi bir konuyu açıklamaya çalıştım bundan sonrası bir bayan olarak mahremim olmayan erkeklerle tartışmaya girmem benim için doğru olmaz.
    Selâmun aleykum
  6. ebu el-fadl

    ebu el-fadl Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    'görünen kısımlar müstesna" ayetin bu kısmını hocam şöyle açıklamıştı. her toplumun kendinden görünen kısımı farklıdır. çölde yaşayanın farklı afrikada yaşayanın farklı batı da yaşayanın farklı. mesela afrikada yaşayan bacıların dirseklerine kadar açıktır işte onların kendiliğinden görüneni budur.
  7. Kala

    Kala Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    İşte maalesef böyle yorumlar çıkabiliyor, eğer böyle yorumlanırsa afrikada yaşayan bazı topluluklardaki kadınlae göğüslerini dahi açıkta bırakıyor nerdeyse tamamen çıplak geziyor, o halde onların görünen kısmı müstesna olan yerleri de göğüsleri mi diyeceğiz. Bu tür yanlış yorumlara kaymamak için en iyisi Sahabelerin görüşlerini almaktır, çünkü onların Kuran'ı tefsir ederken yanılma paylarıyla günümüzdeki kişilerin Kuran'ı tefsir ederken yanılma payları kıyaslanamaz dahi.
  8. ebu el-fadl

    ebu el-fadl Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    bu tarz yorum açık olan ayetler bir eksiklik değiz zenginliktir ki; Allah bizim için zorluk dilemez kolaylık diler. muteber müfessirlerin ayet hakkındaki tefsirlerini okumak gerekir.
  9. ديل-دار

    ديل-دار Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Konuyu kapatalım إن شاء الله çünkü tartışmaya doğru gidiyor. الله âlem.
  10. ruhisukut

    ruhisukut Kalbimi çekip durmayın, yırtacaksınız! Forum Yöneticisi

    Bu tür konularda aklı delil alarak konuşmayın. Allah'tan korkun. Peçe, cilbab, burka, ferace vs konuların hükümleri hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız; arama butonundan aratıp konuyla ilgili detaylara erişebilirsiniz. Eğer sitede bulamazsanız; soru-cevap bölümünden soru sorabilirsiniz. Aksi durumda konu altında aklı delil alan ve sünneti geri plana atan paylaşımlar ve bilgilenmenin dışına çıkacak sözlü atışmalar yaşanırsa konu kilitlenecektir, bilginize.


    *Bu tür konularda bakıyorum işin takva boyutunu kadınlarımız erkeklerden daha çok düşünüyor. Ve bu beni mutlu ediyor; Elhamdulillah.
  11. cosmo

    cosmo Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    İyde orda ''ziynetin'' ne olduğunu tefsir ediyor senin dediğin ile ne alakası var anlamıyorum.

    Bu arada ben seninle neden tartisayim fikrimizi konuşuyoruz.
  12. Kala

    Kala Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    "Ziynet iki türlüdür; görünen ziynet ve gizli ziynet. Görünen ziynet; Arap kadınlarının giymeyi adet edindikleri elbiseleri üzerine giydikleri örtüler ile elbiselerinin altlarından görünen kısmıdır. Gizli ziynet ise kocasından başkasına göstermesi caiz olmayan; sürme, yüzük, bilezik gibi şeylerdir." A.İbni Mesud R.anh kaynak İbni Kesir
  13. cosmo

    cosmo Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Tamam işte kala bende onu diyorum.ibni Mesud da zaten ''ziyneti'' tefsir etmiş. Yoksa ki ''görünen kısımları müstesna ''olan kelamı değil. Ben bunu anlatmaya çalışıyorum.Neyse kala alım değiliz bise değiliz. Oturmuş boş boş tartışıriyoruz.Sanirim sende sıkıldın artık bu tartışmadan en iyisi burda noktalamak.birseyi çözemedik belki ama ayetler üzerine tefekkür etmiş olduk.aleykumselam...
  14. ebu el-fadl

    ebu el-fadl Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    yapılan konuşmaları tartışma değil münaza olarak değerlendirelim inş. yapılan ufak tartışmalar bizim de araştırma yapmamıza ilmimizi arttırmamıza vesile oluyor. Hakkınızı helal ediniz. measseleme
  15. Acizkul41

    Acizkul41 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Tartismak erdemli insanlara yakismaz...Maksad ilim talebesiyiz vesselam bir omur boyuda olduk diyemez insan...yunus emre siirinde ne guzel anlatmis
    İLİM KENDİN BİLMEKTİR
    İlim ilim bilmektir
    İlim kendin bilmektir
    Sen kendini bilmezsin
    Ya nice okumaktır

    Okumaktan murat ne
    Kişi Hak'kı bilmektir
    Çün okudun bilmezsin
    Ha bir kuru ekmektir

    Okudum bildim deme
    Çok taat kıldım deme
    Eğer Hak bilmez isen
    Abes yere gelmektir

    Dört kitabın mânâsı
    Bellidir bir elifte
    Sen elifi bilmezsin
    Bu nice okumaktır

    Yiğirmi dokuz hece
    Okursun uçtan uca
    Sen elif dersin hoca
    Mânâsı ne demektir

    Yunus Emre der hoca
    Gerekse bin var hacca
    Hepisinden iyice
    Bir gönüle girmektir
  16. ruhisukut

    ruhisukut Kalbimi çekip durmayın, yırtacaksınız! Forum Yöneticisi

    Bunun için münazara ederek konuyu sabote etmenize gerek yok. Sağ üst tarafta arama tuşuna basıp bu konu hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bin küsür yıldır Müslüman kadının iffetini koruyan peçe hakkında aklı baz alan konuşmalar münazara olamaz.

    Konu geçici süreliğine kilitlenmiştir.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş