1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Çözüldü Islam'a Göre Erkeğin Çok Eşlilik Hakkı ?

Konu, 'Nikah - Talak / Aile Hayatı' kısmında hümeyra__ tarafından paylaşıldı.

  1. hümeyra__

    hümeyra__ Islam-TR Üyesi Kullanıcı

      
    selamun aleykum...bu sadece bi izin ruhsat yani anladığım kadarıyla farz falan değil yani vacibde değil...sünnet oluyor ...adaletli olmak gerekiyor sanırım...bide cariye olayını anlayamıyorum...bugün farklı bi forumda okudum...ilgimi çekti onu sormak istiyorum...kadına evde bi oda hakkı varmış kadın evi sahiplenemezmiş :üzgünümevin diğer yerleri müşterek kullanılırmış...ve peygamberimiz sav bütün eşleriyle aynı evde yaşayıp her hanımına bi oda vermiş bu da sünnetmiş böyle olması gerekirmiş....kafam karıştı ya...selametle
  2. IsLaM4eVeR

    IsLaM4eVeR لا اله الا الله - Lâ ilahe illallah Site Admin

    Bu konuda hem erkeklere hem de kadınlara bir kaç nasihat etmek istiyorum..

    Öncelikle erkeklere nasihat edeyim: Erkek kardeşlerimiz 1.hanımının üstüne eş düşünürken , şeytanın aldatmacıyla bunu ilk olarak karısından gizlemekte ve bu yuvanın ileride felakete uğramasına sebeb olmaktadır. Hatta bazı erkek kardeşlerimiz kadın korkusu,kadının yüzünü soğutmaması vs gibi bahanelerle 2. aldığı kadını hem kadından hemde ilk kadının duymaması için kimseye bunu duyurmamakta ve göstermelik imam nikahı ile eşler almaktadır. Lütfen nikahın gerekliklerini yerine getirin.

    Ayrıca unutmayın ki günümüzde en büyük fitnelerden biri kadındır. Çoğu müslüman gencimiz bekardır. Birden fazla eş yerine elimizin yettiğince kardeşlerimize destek çıkalım. Tabii birden fazla eş aldınız diye kimsenin sizleri kınamaya da hakkı yoktur. Ancak dediğim gibi nefsi şeyleri sanki sünnet gibi lanse etmek yanlıştır.Bu konuda aslında reelde çok konuşmalar geçti çoğu 2.evliliği düşünen insan komikçe bahaneler sürmektedir. Evlenmek isteyen evlenir kimse haram vs diyemez ancak bunu saklamak gizlemek yanlıştır.

    Bayan kardeşlerimize gelince; genelde eşlerine 2. eş almayacaksın gibi bahane sürerler , sözüm meclisden dışarı ne derler eşşeğin aklına karbuz kabuğu düşürmek, yani bayanlar bunu dedikçe erkeklerin bilinçaltında 2. eşi düşündüğü olmaktadır.

    Ve yanlış bilinen bir yorum var her kadına adil davranma konusu. Kadınlar bunu,sevgi-saygı,aşk kelimeleri üzerine bina etmektedir. Asla bir erkek birden fazla kadını aynı oranda sevemez,seviyorum diyen varsa inanmam :muhaha Adillikden kasıt, kadınların yemesi,içmesi giyinmesi vs'dir. Yani kadını aynı oranda sevmeye gerek yok. Nitekim Resulullah sav de kadınları içinde en çok aişe annemizi sevmekte idi.

    Geçmişle günümüz arasında farklar olduğu doğru ancak bu ülkemizdeki fark dışarda da aynı olacak diye koşul yoktur. Türkiyede evlenmek çok zor(maddiyattan dolayı)olduğundan çoğu genç bekardır. Ancak dışarıda özellikle cihad beldelerinde birden fazla eş almak, hem kadını korumak,hem kadın dul ise çocuklarına sahip çıkmak hemde çoğalıp mucahid sayısını arttırmak için vazgeçilmez yöntemlerdendir.

    Her ne olursa olsun evlenmek imanı tamamlayan etkenlerdendir. Kadın ve erkek için güzellikleri vardır herşeyde olduğu gibi aşırıya kaçmamak lazım.

    Kadınlar kendine düşen, erkeklerde kendine düşen görevleri yerine getirirlerse o yuvada Allahın izniyle sorun çıkmaz.
  3. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ Yetkili Kişi Site Admin

    2. Eşe Alışamamış Toplumda, 4 Eş (kadın) Ruhsatı ve Türkiye Kocaları


    Türkiye halkının toplumunda 2. eş kültürü oluşmamış, oturmamıştır. Eski Osmanlı Devletinin ilga edilmesiyle batıdan ihdas edilen medeni (cahiliyye) kanun ile 2 , 3 ve 4 eş (Hatun) alma artık hem devlet tarafından suç kabul edilmiş, musluman erkeklerde bu işin farz olmaması hasebiyle uzak durmak zorunda kalmışlardır.
    Medeni (bedevi) kanun gibi cahiliyyenin tüm hayatın dinamiklerinde etkin olan küfür kanunları ve demokraside yetişen musluman(!) erkek ve bayanların; avrupa kültürünün etkisinde kalarak şeriatın emir, tavsiye ve icazetlerini beğenmez hatta küçümser, hatalı bulur hale gelmesine etkin olmuştur. Demokrasi mikrobunun bulaştığı tüm musluman toplumlarda İslama bakış aşağı yukarı böyle olmuş, Erkek kadının efendisi, hakimi değil ; eşit haklara sahip , boşanma durumunda erkeğin malının yarısını alabilen , kocasına hizmetle yükümlü olmayan, hatta ev hapsinde(!) tutulamayan, başka erkeklerin sekreterliğiyle maddi özgürlüğünü ele geçirmiş bir panter gibi mizaç ve ahlaka kavuşmuştur .
    Bu vasıflara sahip demokratik cumhuriyetin kadınlarının üzerine 2. bir kadını eş olarak alabilmek, evin içine aç bir aslanı sokabilmekten zor hale gelmiştir.
    Tüm bu vahşiyane tehdit ve şantajlara rağmen erkek 2. bir eşi eve getirir ya da ayrı bir ev tutarak getirirse; bunu öğrenen 1. hanım pasaporta vize alsa bırakın evi ülkeyi terkedebilecektir. Başka bir usul de 1. hanım koca ve kumasına tavır alıp konuşmaz, küser ve her karşılaşmada kavga eder hale gelirler. Bu durumlar gerçek hayatta gözlemlenmiştir.
    Hal böyle olunca erkekler de bu durumdan etkilenmiş, kimi bilinçli olarak 2. eş almaya karşı çıkarken, bir kısım erkeklerde ilk kadına söz geçiremediğinden, başına geleceklere katlanamyıp 1. kadına dinletemeyeceğinden ya istiyorum ama kadıının radı olmayışına ya da ben kendim istemiyorum diyerek diğer erkek arkadaşlarına kazaklığını koruma derdine düşer.

    Türkiye gerçeğinden dışarı çıkarsak; Allahu teala çok eşliliğe sıkıntıları olmakla beraber ruhsat vermiş, buna rağmen sizin için en iyisi tek eşli olmaktır demiştir. Bir bayan şöyle diyebilir "bak gördün mü Allah c.c. de 1 eşliliğin en iyisi olduğunu söylüyor." Bu durumda erkek kendini haklı olarak şöyle mudafa edebilir. "evet Allah c.c. öyle diyor fakat ben en iyisini istemiyorum , iyi olana da razıyım" diyerek çok eşliliğin Allah tarafından icazetli olduğunu vurgulayabilir.

    Erkeğin 2. eş alması ise belli bir şart (adaletli davranma erkekten istenen bir durumdur. Bu da evlendikten sonra ortaya çıkar.) ile kayıtlanmamıştır. İster genç , ister bekar, ister dul alabilir. kimse buna mudahale edemez. Tabi ki gönül ister ki dul , ihtiyaç sahibi bir bayanı almak daha güzeldir fakat, böyle almayan kınanmamalıdır.

    Bu mesele hakkında diyeceğim bundan ibarettir. Allahın nass ile sabitlediği bir kaideyi kimse sınırlandırmaya çalışarak harama girmesin.
  4. minhac

    minhac Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Allah razı olsun Abdulmuizz.
    nefisten uzak çok güzel bir paylaşım oldu.
  5. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ Yetkili Kişi Site Admin

    Bu ayetlerdeki şartı zaten yukarıda değindim . Bu şartı (adalet) şartı, kişinin kendi seçimine bırakılmıştır. Yani normalde bir kişi erkeğin çok eşli olmak için sınırlandırma sebebi değildir. Bu şart erkeğin kendisinin vereceği bir karardır. Eğer gerçekten adaletli davranabileceğine karar vermiş ve eşler arasında adil olabileceğine aklı yatıyorsa evlenebilir, kimsede bundan dolayı çeşitli sebebler sürerek evlenmesini tenkid edemez, eleştiremez. Buna rağmen erkek adaleti tam istenen şekilde sağlayamayacağı bilinen (Nisa 129) bir gerçektir. Bu ayeteki hakikate rağmen Allah'u teala (c.c.) çok eşliliğe izin vermiş; bunu da aynı ayetin devamında "Bari birisine tamamen kapılıp da diğerini askıya alınmış gibi bırakmayın." (Nisa 129) ile kaideye en alt sınırıyla bağlamıştır.
  6. nevfel

    nevfel Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    TEVHİD EHLİ OLUP DA AKLINDA SORU İŞARETİ OLANLAR NEFSİ BİR HAREKET OLARAK GÖRDÜKLERİ ÇOK EŞLİLİĞE ASIL NEFSİ YAKLAŞANLARDIR.

    Tevhid bilincinde olan bir hanım dindar olarak nitelendirilen ama İslam adına şirk içinde yaşadığının farkında olmayan bekar bir erkekle evlenmektense tevhidi özümsemiş evli bir erkeğin 2. hanımı olmayı göze alarak nefsinin imtihana tabi tutulacağı saliha bir tavır sergilemiş olur. Çok eşlilik Kur'an'da tavsiye edilmemiş sadece bir ruhsat olarak sunulmuş, farz değil, bütün sünnetleri uyguladık mı ki, siz peygamber misiniz, onlar o zamanda ve o coğrafyada yaşayanlara ait düzenlemelerdi diyerek laik ve feminist bacılara hacılara hocalara yaranma gayretine girmektense peygamberlerin ve saliha eşlerinin (acaba o zaman insan fıtratında kıskanma duygusu ve adalet bilinci yok muydu?) çok eşlilik üzerine kurulu aile düzenlerini incelemeleri daha hayırlı olur. Kadına ağır gelen eşini bir başka kadınla paylaşma duygusu Allahualem peygamber eşlerinde olmadı mı? Ki peygamberler hanımlarından evlenmek için izin istemediler. O kadınlar evi terk ederim, sana evlatlarını göstermem, ya o ya ben, hakkımı helal etmem diyerek mi saliha eş oldular, eşlerini kendi eliyle evlendiren hanımlar için ne gurursuzmuş diye düşünen zihniyeti Allah ıslah etsin. İslam şerefli bir dindir, kusuru yoktur, ılımlı müslüman kompleksine bürünüp dinimizin müşriklerce eleştirilen hükümlerine onların hoşgörüsünü kazanma amacıyla makyaj ve montaj yapmak mümine yakışmaz. Allah'ın emirlerini, yasaklarını, izinlerini nefsimize kabul ettiremiyorsak imanımızı gözden geçirelim. Elbette nefis kıskançlığa meyillidir. Ama Allah (C.C.) bir konuda hüküm vermişse, O'nun onayı alınmışsa çıkılan yol O'nun emir ve yasaklarına uyulduğu taktirde emniyetlidir. Başa gelen zor durumlar artık nefsten kaynaklanmıştır. Bir hanım Nisa suresi 128. ayetinden habersizse, haberdar olsa bile iman edememişse eşinin evlenme isteğine razı olamaz ve bu ayetin müjdesinden mahrum olur. Kadınlar kıskançlıklarını yenmenin erkek de adaletle davranmanın ve herkesin asıl sevginin Allah'a olması gerektiğini göstereceği mümin ve mümine olmanın imtihanı zordur ama Allah'ın adaleti sonsuzdur. Bu durumu göze almayı nefislerine yediremeyenler Allah adına hüküm vermekten uzak dursunlar. Allah İslam'ın izzeti adına hanımlarının hakkını koruyan, islam nüfusunu çoğaltmak ve mücahid evlatlar yetiştirmek niyetiyle evlenme bilincinde olan hanımları Allah adına sahiplenip koruma niyetiyle nikahlayan ve bunları yaparken de rızk ve gelecek kaygısı gütmeyen bütün müvahhid kardeşlerimizden razı olsun. Allah'ın selameti, rahmeti ve bereketi onların Allah'ın izniyle kurdukları muvahhid ailelerin üzerine olsun.
    İtaatimiz Allah'adır.
  7. abdulwahid-musab

    abdulwahid-musab Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    ya kardeşler bu ilk eşten rıza alınması gerek şartına delil verebilirmisiniz
    ????

    allah razı olsun
  8. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ Yetkili Kişi Site Admin

    Şart diyenler, delil gösterseler, bizde bakacağız ama, olmayan bir şarta nasıl reddiye yazalım? Delil iddia sahibinedir. Kadın kocasından izinsiz sokağa dahi çıkamazken, Allah böyle bir şartı kadına verseydi; sahabeler dahi 2. eşe radı edemezdi!
    Kadın mizaç olarak kıskançtır, bu sebeble erkeğini başka kadınla paylaşmak istemez. Üstelik çevresindeki kadınlar tek eşli iken, İslami bir şuuru da tam yoksa, kendisi iki eşli olması kendisi için bir ayıp söz konusu eder. Kendi isteklerini sanki dini bir yasak mış gibi cahilce söylerler.
  9. nevfel

    nevfel Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Selamaleykum Bir erkek ikinci eş olarak nikahlamaya niyet ettiği hanımı eşimden izin almama gerek yok bu Allahın erkeklere tanıdığı iznidir ve seni kimsenin suçlamaya hakkı olmaz öyle olsa Allah buna izin vermezdi deyip ikna etse kadına evlenme sözü verse fakat daha sonra eşine evlenmek istediğini söylediğinde eşi buna karşı çıksa ve evlenmek istediği hanımı eşim razı değil diyerek bıraksa erkeğin imanı tehlikeye girer mi
  10. ibnikayyim

    ibnikayyim Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    he bi bu eksikti...... herşeyimiz tam oldu .....
  11. ibnikayyim

    ibnikayyim Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    sevgide adaleti sağlamak mümkünü ? hayır .... bahsedilen eşitlik nedir o halde? tabiki de muamele .... muamelede eşitlik aranır.... birine alınan diğerinede alınır biri 3 gece diğer 1 gece ziyaret edilmez eşit günlerde eşit bir şekilde ziyaret edilir... birini diğerinden daha çok sevmesi gayet doğal bir durum.... örn ,r baba bir çocuğunu diğerinden daha çok sevemezmi elbette sever.. o daha cana yakındır falan... ama baba adaletsiz davranamaz....onun yanında diğerini daha güzel muamelede bulunamaz...birine ayldığı ayakkabıdan aynen diğerine de almalıdır ki adaleti sağlayabilsin...
  12. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ Yetkili Kişi Site Admin


    Kardeşim farklı sorularınızı Soru Cevap bölümünde arayıp bulamamanız halinde yeni bir başlıktan sorunuz:

    Kadın , Evlenirken Eşinden Tek Eş ve Talak Şartı İsteyebilir mi?


    https://www.islam-tr.net/konu/kadin-evlenirken-esinden-tek-es-ve-talak-sarti-isteyebilir-mi.22558/
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 27 Haziran 2016
  13. nevfel

    nevfel Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Selamaleykum
    Allah razı olsun kardeşim yönlendirdiğiniz sayfalara bakmıştım sorumun yanıtını almak şimdilik nasip değilmiş,
    ayrıca her şeyimiz tam da bi bu eksikti diyen kardeşim, Allah şahid her şeyimizin tam olmasına Allah rızasına göre tam olmasına uğraşmaz ve her sorunumuzda her şeyimiz tam da....... diyerek gayet örfi bir tutumla kul hakkına girerek başımıza buyruk hareket edersek dinimizin sorunları çözmede yol gösterdiği çıkış yollarına gerek duyulmaz, din hayattan soyutlanırdı.
    Yine de zanda bulunmaktan Allah'a sığınırım. Bi bu eksikti dediğimiz şeyler için zanda bulunmamanız daha hayırlı olur inşallah,
  14. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ Yetkili Kişi Site Admin

    Sorunu az önce tam okuyamadığımdan farklı anlamıştım, şimdi daha iyi anladım .
    Erkeğin 2. eş almaya niyetlendikten sonra , 1. kadının radı olmaması üzerine ikinci eşi almaktan vaz geçmesi, alamaması durumunda imanı bir tehlikeye girecek durum söz konusu değildir. İslami topluluklarda bilhassa Türkiye gibi batıya yakın bölgelerde 2. eş kültürü oturmamış, kadınlar bunu içlerine sindirememişlerdir. Bu sebeble 2. eşin gelmesi durumunda çoğu zaman 1. eş evi terk etmektedir. Koca bundan çekinerek ikinci eşi almaktan vazgeçse (vazgeçtim) dese bunda bir sıkıntı yoktur.
  15. ibnikayyim

    ibnikayyim Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    kardeş 2. almak için mevcudu boşasa sıkıntı olurmu diye soruyor...
  16. nevfel

    nevfel Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Allah razı olsun cevabı aldım
  17. Abdulmuizz Fida

    Abdulmuizz Fida فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ Yetkili Kişi Site Admin

    2. eşi almak ruhsattır. Hatta Allah c.c. adaletsizlikten dolayı en iyi tek eşilik buyurmaktadır. Buna rağmen kişi 2. eşi alacağım diye Allahın en nefret ettiği bir helali bile bile işlemesi uygun düşmez. Fakat 1. Kadın sonradan evi terk ederse kendisi günahkar olur!
  18. ibnikayyim

    ibnikayyim Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    konu açıklığa kavuşmuştur Allah razı olsun..

    Eğer gözetiminiz altındaki yetim kızları ile evlendiğiniz takdirde onların haklarını gerektiği gibi gözetemeyeceğinizden korkarsanız size nikahı düşen kadınlardan ikisi, üçü ya da dördü ile evlenebilirsiniz. Ama eğer onlar arasında adil davranamayacağınızdan korkarsanız tek kadınla evleniniz, ya da eliniz altındaki cariye ile yetininiz. Haksızlığa düşmemeniz için en uygun hareket budur. nisa 3
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş