1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Çözüldü Mehmet Emin Akın Hocanın, Said Nursi Hakkındaki Sözü Üzerine

Konu, 'Üyeler Arası Soru - Cevab' kısmında chveneburi tarafından paylaşıldı.

  1. chveneburi

    chveneburi Islam-TR Üyesi Kullanıcı



    bu videodaki konuşmacı Mehmet Emin Akınmıdır.
    said nursi rahmetullahi aleyh diyor annesi onu abdestsiz emzirmemiş diye devam ediyor

    bu cümle beni hayrete itti bu hocanın maksadı nedir fikri olan varmıdır
  2. ez-Zehebî

    ez-Zehebî Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Videoda konuşan Mehmet Emin Akın orası kesin. Said Nursi dönemin hükümetinden çok fazla zulüm gördüğü için rahmet okuyor sanırım. Buradan tekfir etmediği de anlaşılıyor. Ben böyle anladım.
  3. Deniz_

    Deniz_ Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Sesi benziyor ama sanki üslup farklı gibi geldi.

    Bir de bu ses kaydı var, Said Nursi'yi eleştiriyor.

  4. osman1987

    osman1987 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Yalnışım varsa düzeltin abiler.Hakkında cehennemlik olarak öldüğü açık nas olmayan ölmüş kafire rahmet okuyan haram işlemiştir kafir değildir diye okumuştum.Said Nursi'yi bende sevmem şirk görüşleri vardır ve bu şirk görüşlerinden tövbe etmeden öldüyse müşriktir.Mehmet Emin Akın hoca belki görüşünden dönmüştür ayrıca dönmediyse de başta söylediğim görüş doğruysa tekfir edilmemeli.
  5. Ebu SILA

    Ebu SILA Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Burada şaşılacak ve yanlış olan bir şey yok. Abdestli olmanın ehemmiyetini ve faziletini uygulayıp amel eden bir kimseyi örnek vermiştir.
    Her iki videoda konuşan m.emin akın hocadır.Rabbim ona yardım etsin ilmini arttırsın.
  6. chveneburi

    chveneburi Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    ben şaşkınlığımdan dolayı konuyu açtım.belki birileri onun adına bu videoyu yayınlayıp mehmet emin akın gözünde said nursi değerli bir alimdir denmek istenmiştir diye düşündüm.

    eğer bu video onunsa ne söylenir bilemiyorum.
  7. KavaFiL

    KavaFiL Bir kişiyi kurtarmak için çabalayınız.. Kullanıcı

    bu ses kaydı eski bir kayıt olduğu belli... orada benzetme yapıyor ve bulunduğu ortama göre siyasi birşey söylemiş olabilir. ve bir müderris hocadan said nursi için iyi biri lakin hurafesi çok olan bir adam diye yanıt vermişti. öyle de ele alabilirsiniz konuyu.. videonun tamamını dinlemeden hemen yapıştırmanızı tavsiye etmem. Türkiyede sayılı hocalardan biridir MEHMET EMIN AKIN hocamız. rabbim hayrlı ömürler versin.. wesselam
  8. chveneburi

    chveneburi Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    bir müderris hocası said nursi çok iyi derse bu bizim için yeterlimi
    birileri birileri için iyi yada kötü dedği içinmi o kişi bizim için iyi kötü oluyor
    yoksa o kişinin Kurana ve sünnete uyan görüşlerimi bizim için ölçü olsun.

    benim şöyle bir bakış açım var
    birisi hz mevlana diye bir söz söylemişşse o kişinin söylediği hiç bir söz benim için değerli değildir
    birisi ibni arabi hallacı mansur bestami v.s sapıklar için evliya demişşe o kişinin hiç bir sözü benim geçerli ve değerli değildir
    birisi said nursiye alim iyi adam v.s demişsede benim için o kişinin geri kalan söylediklerinin bir değeri yoktur
    örnekler çoğalabilir

    cevabımı aldım eyvallah
  9. eL_Muhacir

    eL_Muhacir İlimsiz mucahid katil,cihadsız alim belam olur. Yetkili Kişi Forum Yöneticisi

    Kardeşim bu bakış açını değiştir,gün gelir bununla imtihan olursun.Sizin yapmanız gereken bizzat muhatabınızla görüşüp,falan kişinin şu şirki,şu hatası,günahı vs.. olan birine mi rahmet okutuyorsun,yoksa bizim bilmediğimiz bir said mi var ? dersin

    Enes radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

    “Din kardeşin zalim de mazlum da olsa ona yardım et.”

    Bir adam:

    - Ya Resûlallah! Kardeşim mazlumsa ona yardım edeyim. Ama zâlimse nasıl yardım edeyim, söyler misiniz? dedi. Peygamberimiz:

    “Onu zulümden alıkoyar, zulmüne engel olursun. Şüphesiz ki bu ona yardım etmektir”buyurdu.

    Buhârî, Mezâlim 4; İkrâh 6. Ayrıca bk. Tirmizî, Fiten 68


    Herhangi bir cemaat veya dernek olsun buralara gidip bir hareket,bir söz,bir tavır yüzünden ''tevhidi bozan durumlar hariç'' terk edip eleştirmekten başka ne kendilerine nede ümmete bir fayda sağlamamaktadır.Elimiz de ki malzeme bu,ya onu kaybedersiniz ya da çoğaltırsınız ! Başka bir alternatifimiz yok.Başta kendim olmak üzere sizlere tavsiyem bu.
  10. osman1987

    osman1987 Islam-TR Üyesi Kullanıcı


    Timur kafirine rahmet okuyan imam tahavi yi seviyormusun merak ettim?Ehli Sunnet inancinda hakkında nas bulunmayan olmuş bir kâfir kişiye rahmet okumak haramdır.Allah teâlâ dan kafir olmuş kişiye cehennemden çıkması için mi dua etmiş hâşâ?
  11. Halid Ahmed

    Halid Ahmed Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Nerde geçiyor bu mesele,kaynak verebilir misiniz?
  12. osman1987

    osman1987 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Hatalı isim verdiğim için herkesten Özür diliyorum.İmam Tahavi değil Aliyyu'l Kari soylemek istediğim kişi.


    Aliyyu'l-Kari Timur hakkında şöyle diyor:

    Timur bir gün çok üzülmüş ve kimsenin sorduğu soruya cevap vermemiş. Bu arada Onun fıkracılarından biri huzuruna girip güldürmek için şöyle bir fıkra anlatmış: Falan memleketin kadısının huzuruna girdim. Ramazan ayı başlamıştı. Hakime dedim ki: Falanca Ramazan orucunu yedi. Benim şahitlerim vardır. Kadı da şöyle cevap verdi: Keşki namazı yese de ondan kurtulsak. Emiri güldürmek için söylediği bu söz karşısında Timur o fıkracıya dinî meseleden başka güldürecek bir şey bulamadınız mı? diyerek bu fıkracının boynunun vurulmasını emredip bu noktada, çok sert davrandı İslâm'a saygı gösterenlere Allah rahmet eylesin.” [Fıkhı Ekber Aliyyu'l-Kari Şerhi 143
  13. Abdullah el Hanbeli

    Abdullah el Hanbeli Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Bu hangi Timur akhi, eğer Yesak ile hükmeden Timuru kastediyorsan, onun hükmünde ihtilaf edilmiş, Aliyyul Kari müslüman gördüğü için rahmet okumuştur.

    Hafız İbn Hacer el Askalani'nin öğrencisi İmam Sehâvî rahimehullah şöyle der:
    "Timur, Cengiz Han'ın kaidelerine dayanıyor ve onları temel esas haline getiriyordu. Bundan dolayı birçokları, hükmettiği ülkelerde İslam şiarları zahir olduğu halde onun küfrüne fetva vermişlerdir." (ed-Dav'u'l-Lâmi', 3/49)

    İbn-i Arabşâh rahimehullah da şöyle demiştir:
    "Timur, Cengiz Han kaidelerine/kanunlarına inanıyordu. Bunlar ise tıpkı İslam dinindeki füru-u fıkıh hükümleri ve Muhammedi yolda kendisine uyulan ahkam mesabesinde görülüyordu. Bu nedenle efendimiz ve hocamız Hafizuddin el-Bezzazî (rh.a), yine efendimiz, büyüğümüz ve hocamız -Allah onu daim etsin- Alâuddin Muhammed el-Buharî ve diğer tanınmış alimler ve onlardan başkaları, hem Timurlenk'in hem de Cengiz Han'ın kanunlarını İslam şeriatının önüne geçirenlerin küfrüne fetva vermişlerdir."(Acâibu'l-Makdûr fî Ahbari Teymûr, sf. 445.)

    İbn-i Arabşah (rh):
    "Timur'un askerleri arasında edip, zeki ve şair kişilerin yanı sıra, fâziletiyle meşhur âlimler, muhakkikler, çeşitli ilimlerde sivrilmiş mudakkikler de vardı. Bazıları tüm ilimlerden haberdar idiler. Mantık ve mefhum usulüyle çeşitli konuları tartışan, tasavvuf ve �ihya-u Ulumiddin'i inceleyen, kitaplar yazan kişilerde mevcuttu. Ayrıca kendi ilmine göre amel edenler, �iman edip sabrı ve merhameti tavsiye edenler� de vardı. Son derece hoş sohbet, kibar, zarif, bilimli, yüzü nurlu ve hoş çehreli kişilerde vardı ki, bunların kalpleri taştan daha katı, fiilleri keskin kılıcın darbesinden daha tehlikeliydi. Onlar Peygamber'den hadis rivayet ederek konuşurlar, ama atılan ok gibi hızlı bir şekilde dinden yüz çevirirlerdi." (Acaibul Makdur sh: 483-484)

    İbn-i Arabşah (rh):
    Timur ordusunda âlicenap, dindar, takva sahibi, abdestinde namazında, gönlü açık, himmetli kişiler de çoktu. Bunlar iyilik yapmayı, hayır hasenatta bulunmayı severler; esiri azad ederi kusurları bağışlar, yangını söndürür, suda boğulanı kurtarır, darda kalana yardım ederler ve bu işleri ya bizzat kendi imkanlarıyla ya birinden yardım alarak, gerektiğinde bir hileye başvurarak veya şefaatçi olarak araya girmek suretiyle, kısacası tüm imkanlarını seferber ederek yaparlardı. Bunların Timur'un ordusunda bulunmaları bir zaruretten kaynaklanıyordu. Ama yaptıkları güzel işler kendi ihtiyarlarının eseriydi. (a.g.e sh: 458-459)

    İbn-i Arabşah (rh):
    Timur'un Semerkand'da saltanat günlerinde hizmet veren fakihlerden biri, el-Hidaye adlı eserin yazarı (Burhaneddin Merginani)'nin evladından olan Mevlana Tevhid Ehli idi. Müderrislik yapar, satranç ve tavla öğretir, ayrıca şiir yazardı. Bir diğeri, sözü edilen Abdulcebbar'ın babası Numanuddin Harezmi idi. İkinci Numan (Numan es-Sani) de denilen Numanuddin'in gözleri pek iyi görmezdi (�)Timur'un muhakkik âlimlerinden biri 791 yılının Muharrem ayında Semerkand'da vefat eden Sadettin et-Taftazani, diğeri Şiraz'da vefat eden Seyyid Şerif Muhammed Cürcani idi. Muhaddis âlimlerinden biri Şeyh Semseddin Muhammed İbnu'l-Cezeri idi, bir diğeri Hace Muhammed ez-Zahid Buhari idi. Büyük müfessir, hadisçi ve hafızdı. Yüz ciltlik bir Kur'an tefsiri yazmıştır. Allah rahmet eylesin İmam Buhari 822 yılında Mekke'de vefat etti."(a.g.e sh:466)

    Timur'un Semerkand'a getirdiği büyük alimlerden biri, seksenden fazla esere sahip olan dönemin meşhur kıraat ve hadis alimi İbnu'l-Cezeri'dir.. Timur, saygıda kusur etmediği el-Cezeri'yi Keş'te inşa ettirdiği medresede görevlendirmiş ve Cezeri, Timur'un ölümüne kadar burada müderrislik yapmıştır. (Timur ve İslam sh:70)

    Timur, Dımaşkı ele geçirmeye çalışıyordu. Dımaşk ahâlisi ile Timur'un askerleri arasında şiddetli çarpışmalar oluyordu. Yapılan barış görüşmelerinde Müslümanları temsilen meşhur Hanbeli fakihi İbn Muflih (rahimehullah) bulunuyordu.
  14. osman1987

    osman1987 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Timur’u tekfir etmeyen alimler onun bu itikadına vakıf olmayabilir, hakkında hüsnü zan etmiş olabilirler.Kendilerine kapalı olan durumlar olabilir.
  15. Abdullah el Hanbeli

    Abdullah el Hanbeli Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Evet, bunu inkar etmiyorum zaten akhi, o yüzden alimler ihtilaf etmiş zaten. Günümüzde bunu çeşitli şekilde anlayanlar var, kimisi ''tekfir etmeyen alimler, yesakla hükmettiğini bilmediler, onlar onun şeriata göre hareket ettigini zannettiler, o yüzden ihtilaf edilmiştir'' diyenler var, kimisi de ''hayır, bu küfür, itikada bağlı, kimi alimler onun itikadına vakıf oldu, kimisi de vakıf olamadı'' diyor.
  16. Şamil Basayew

    Şamil Basayew Sabret nefsim Allah bizimle beraberdir.. Kullanıcı

    Kardeş niye şaşırıyorsun adam gizli said nursiyi araştırmamış veya hüsnü zan etmiş olabilir kaldı ki kişilerin halini araştırmak üzerimize vacib de değil ben birinin itikadi noktada bir yanlışını duyacağım zaman kaçıyorum oradan tekfir etmemek için said nursi de böyle kendisini tekfir etmiyorum günah ve sevabıyla mücadele etmiş bir alim ayrıca murad g... ler söylüyordu galiba nice muvahhid alim ibnül Arabi’yi tekfir etmedi onu hak yol üzere gördü diye kimse Arabiye kafir demediler diye onları tekfir etmedi aynı şey ibn teymiyye için de geçerli malum kendisi cüneydi bağdadi yi tekfir etmiyor. En doğrusunu Allah bilir.
  17. chveneburi

    chveneburi Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    said nursi günahıyla sevabıyla mücadele etmiş bir alimmidir.?
    said nursi ibni arabi veya tasavvufçu zümrenin kendi eselerinde ne yazdıklarını iyi kötü herkes biliyor forumdada konuları var
    ben o onu yazmış bu bunu yazmış diye tekrar etmeyeceğim.

    ben nacizane şunu görüyorum bizim için değerli olan bir hoca bir kişi hakkında iyi demişşe biz onu iyi kabul ediyoruz yada susuyoruz
    bizim için delil bumu olmalı yoksa Kuran ve sünnete bakarak kendimiz karar veremezmiyiz
    ibni arabi celalettin rumi said nursi bir nevi kendilerine Allah c.c. den kitap geldiğni söylememilermidir.ilham v.s ne dedikleri önemli değil sonuçta gelen sözde bir kitap var

    peki bu olay Allah Rasulu hulafai raşidin tabiin dönemlerinde olsa onların tutumu nasıl olurdu demeyeyimde buna benzer olaylarda onların tutumu nasıl olmuş.sahte peygamberler olayları var
    kendilerine kitap geldiğini öne sürenlere bizim alimler biraz aşırıya gitmiş mi demişler yoksa mürtedmi demişler
    susmuşlarmı kınamışlarmı yoksa üzerlerine ordumu göndermişler öldürmüşlermi


    mehmet emin hoca said nursiyi kınamamış
    ibni teymiyye cüneyid bağdadiyi kınamamış
    nurettin yıldız celalettin rumiyi kınamamış

    sonuç onların kınamadığı insanlar iyi insanlarmı böylemi göreceğiz

    peki kendi yazdıkları kitaplardaki sapıklıklar ne olacak
    ozaman bizde sorun var ortada bir sapıklık yok biz yanlış anlıyoruz öyleya koskocaman alimler bile bunları kınamamış sessiz kalmış

    mesele said nursi ve mehmet emin hoca olduğu için son olarak konuyu onlar üzerinden bağlamak istiyorum.mehmet emin hoca said nursi yi
    överek risaleyi nur denilen kitabı itibarlaştırmamışmıdır

    nasıl olacak bu iş ozaman risali nur denilen kitap iyi bir kitap çünkü yazarı alim birisi
    nasıl bir çıkmaza giriyoruz böyle

    benim kafama yatmıyor kim ne derse desin
  18. Şamil Basayew

    Şamil Basayew Sabret nefsim Allah bizimle beraberdir.. Kullanıcı

    Sen beni çok yanlış anlamışsın ve cedele gelmişsin ben cedel etmeyeceğim sana hocaya uy o ne derse onu tasdik et diyen yok, hocalar hata yaptığında kıyameti koparıyoruz bir Müslümana hüsnü zan nerde kaldı kardeş? Alim diye herşeyi detayına kadar bilmek zorunda veya bilse de isabet etmek zorunda değil belli ki mehmed hoca (Allah onu korusun) said nursinin hatalı sözlerine vakıf değil ya da onu tevil ediyor sen said nursiyi çok iyi biliyorsan ne ala tekfir et geç mehmed hoca böyle böyle diyor diye ortalığı galeyana getirmek birşey kazandırmıyor.
  19. chveneburi

    chveneburi Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    cedel derken kızmakmı diyorsun
    yok kızmadım hakkını helal et
    maksadım tartışma ortamı doğurmakta değil

    ben anlamaya çalşıyorum çokçada irdeliyorum.

    mehmet emin hoca eğer said nursinin sözlerine vakif değilse :ssrtcbya:
    birisi ona hocam bir saniye demeli
  20. طالب بن عايد

    طالب بن عايد إياك نعبد وإياك نستعين Kullanıcı

    E kardeşim iyi güzel diyorsun da kendisine ulaşma imkanın varsa bu hayrı sen işle ona anlat neyin ne olduğunu o da hatasından kurtulsun sen de rahatla, bize de sonucu bildir biz de rahatlayalım. Yanlış anlama senin iyi niyetle sorduğunu fakat konu muhtemelen hocaya ulaşmayacağı için gıybetten ve fitneden öteye gitmeyebilir diye düşünüyorum, bu yüzden "o kişinin geri kalan söylediklerinin bir değeri yoktur" diye aşağılamadan veya tekfir etmeden önce sorun gördüğün kişiye bizzat ulaşmaya çalışsan ve anlaşsan daha hayırlı olur inşeAllah.. Şahsen hocanın o sohbetinde said nursinin şirklerinden haberi olmayabilir kanaatindeyim sen de çok merak ediyorsan kendisine sor; https://twitter.com/sozun_haysiyeti?s=09
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş