1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

İlmi Konu Müzik, Ilahi , Ezgi, Marş (çeşitlerinin) Hükmü

Konu, 'Tevhid' kısmında ABDULHAK tarafından paylaşıldı.

  1. Mukim

    Mukim Aktif Üye Üye

    Kardeşim dediklerini araştırmaktayım fakat bulamıyorum başka şeyler buluyorum. kaynakları yazarken tam nerde bulacağımı yaz ki ona göre bakayım böyle zor oluyor. Yada kaynak yazmadan sadece ilgili arapça metnini yerleştir öylede kaynağı hemen bulabilir kontrol edebilirim.

    Ve ben bazı klasik arapça terimlerli direk anlamıyorum (arapçayı modern arapçadan الفصحى öğrendiğim için). bunun için sözlüklere lisanularab ve mekaayiisulluga bakmam gerikiyor. dediğin SUHUFİ ve KARMATİ terimlerini lütfen arapça harfler ile yazabilirmisin?

    Şimdiden barekAllahu fiik.
  2. İbn Abdilberr

    İbn Abdilberr Üyeliği İptal Edildi Banned

    !!!يا من تدعي المعرفة باللغة العربية, وتجهلها في الحقيقة العملية
    .ما زال لا يدري كيف يبحث عن الكلمة في القاموس
    من الذي علمك هذه اللغة؟؟؟
    .ولكنك تحاول أن تظهر أنك تدري وتعرف العربية
    والآن, هيا انهض ورد علي؟؟؟
    .اعلم أن أصل كلمة الصحُفي, من : الصحافة
    لو كنت لا تدري أن كلمة "صحفي" أصله من الصحافة, فكيف تعلمت العربية؟
    .وإن كنت لا تعرف أن تكتب "القرامطة" فكيف تعرف العربية؟ تعال الآن وأجبني بلسان القرآن
    !!!وإلا لظهر أنك لا تتكلم العربية ولا تعرفها. ومن ثَم سأترجم لك ما كتبته هنا !!!
  3. UmarIbnAbdulAziz

    UmarIbnAbdulAziz Aktif Üye Üye

    Selam aleykum kardes...İbn Abidin gibi tevhid düşmanı gibi birini taklit edersen . niye tevhid düsmani sora bilirmiyim??

    Eğer ehli sünnet alimlerinin kitaplarını okursan göreceksin ki İbn Hazm'ın lakabı şudur : SUHUFİ. İbn Teymiyye diyor ki : Bunun nedeni ilmi alimlerden değil, kitaplardan almasıdır. Böylece NASLARI ANLAYIŞTAN uzak kaldı. mecmuul fetava 7/143

    SubhanALLAH ibn Teymiyye ibn Hazm alimlerden ögrenmemis diye elestiriyor...ibn teymiyye bize nederdi acaba..ilim olamadan büyük konular üzere konusuyoruz ..
  4. Mukim

    Mukim Aktif Üye Üye




    ممتاز يبدو انك تقدر على كتابة بالعربية ولكن هذا لا يكتفي لفهم الكتب القديمة او الحديثة. وقد تنبهت الى اخطاء كثيرة في كتابتك
    اولا: لا يقول العرب 'ما زال لا يدري...' بل نقول : ما زلت لا تعلم البحث عن كلمة في القاموس او المعجم
    ثانيا: فالجملة 'والآن, هيا انهض ورد علي' غريب جدا.
    ما سمعت كلاما مثله حتى الآن
    و لعلك تصح قولك ب 'قم و استجب لي ان استطعت'
    ثالثا: اصل كلمة الصحفي هو 'صحف' و لا صحافة. و قلت 'لو كنت لا تدري أن كلمة "صحفي" أصله من الصحافة... ' فهذه الجملة غير صحيح. واصح: و عجزت عن فهم اصل الكلمة.


    و معنى الكلمة صحفي في الفصحى بالمعنى كاتب في الصحيفة اليومية :. و قد قلت لك اني درست الفصحى و لذاك لا اعلم معنى مصطلح صحفي 'او'قرمطة في الكتب القديمة.
    و كذا تستمر تصحيح الاخطاء

    باختصار: تحتاج الى مزيد من المعلومات في النحو و الصرف لإتقان كتابتك باللغة العربية بشكل جيد




    و لا اريد منك الكتابة بالعربية ولكن اريد منك مصادر الكتب او نصوص علمية تتعلق بالموضوع
    اشك في انك استخدمت غووغل لتكتب هذه..
    نعم انا جاهل و اسالك ما انت عالم و انت لا تستطيع ان تحدث عن نفسك بالعربية؟


    ابدأ بالتعليم اصل الكلمة
    -----
    admin ve moderatörlerden ricam bu yazımı ibn abdilberr kardeşimiz okusun ve cevap versin sonra isterseniz silin
  5. Mukim

    Mukim Aktif Üye Üye

    Tekrar konuya dönecek olursak bu müzik konusunda bir çok mesele vardır müzik haram deyip işin içinden çıkamazsın içtihad lazım ve iş sadece hadiste belirtilen çalgı aletleri ile alakalı değil ibn Hazmın görüşlerini delilleri ile çürüten bir alim var mı mesela hangi müzik haram bu zamanda vs...
    - beatboxcuların çıkardığı enstrüman sesleride mi hadiste belirtilen 'çalgı aletleri' kapsamında değerlendirilmeli, ona haram demek için delil nedir?
    - canlı müzik ve cansız müzik aynı şekildemi değerlendirilmeli. Oysaki arada bariz bir fark var mesela kasetten 1 yıl önce okunmuş ezanı namaz vakti için kullanmak sahih değil..
    - bu zamanda müzik sadece çalgı aletleri ile yapılmıyor mesela elektronik müzik var.
    vs vs

    abdulhak ve abdulmuizz kardeşlerimiz çok güzel çeşitli nakiller yapmışlar fakat bu zamanın müzik anlayışı ile ilgili bir ictihad göremiyorum yazılarında.
  6. morueqq

    morueqq لا إله إلا الله Üye

    selamun aleykum akhiler aranızdaki sorunu inşaALLAH özelden halledin ve anlayışlı olun Allah adalet sahibidir hemen parlamayın hesabınızı ahirette o görsün ya da helalleşin ve Allah'ın razı olacağı bi iş yapın çünkü Allah'ın hesabı kolay değildir

    Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin ve çekişip birbirinize düşmeyin,çözülüp yılgınlaşırsınız,gücünüz gider... (Enfal Suresi,46)
    Ali imran:103 - Hep birlikte Allah'ın ipine (kitabına, dinine) sımsıkı sarılın. Parçalanıp ayrılmayın. Allah'ın üzerinizdeki nimetini düşünün. Hani siz birbirinize düşmanlar idiniz de, O, kalplerinizi birleştirmişti. İşte O'nun (bu) nimeti sayesinde kardeşler olmuştunuz. Yine siz, bir ateş çukurunun tam kenarında iken oradan da sizi O kurtarmıştı. İşte Allah size âyetlerini böyle apaçık bildiriyor ki, doğru yola eresiniz."Kim haksız olduğu bir münakaşayı terkederse kendisine cennetin kenarında bir ev kurulur. Haklı olduğu bir münâkaşayı terkedene de cennetin ortasında bir ev kurulur."

    Tirmizi, Birr 58, (1994); Ebu Dâvud, Edeb 8, (4800); İbnu Mâce, Mukaddime 7, (51); Nesâî, Edeb (6, 21).

    İbnu'l-Müseyyeb (rahimehullah) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ashâbının (radıyallahu anhüm) arasında otururken, bir adam Hz. Ebu Bekir'e hakaretâmiz sözler sarfederek cefa verdi. Ancak Hz. Ebu Bekir (radıyallahu anh) adama karşı sükût etti. Adam ikinci sefer aynı şekilde hakaret ederek eziyet verdi. O yine sükût etti. Adam üçüncü sefer de eziyet verince Hz. Ebu Bekir (adama hak ettiği cevabı vererek) intikamını aldı. Bunun üzerine Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm) hemen kalktı. Hz. Ebu Bekir:
    "Ey Allah'ın Resûlü, yoksa bana darıldınız mı?" diye sordu.
    "Hayır"dedi. "Ancak semadan bir melek inmiş, sana söylediklerini tekzib ediyordu. Sen intikamını alınca melek gitti, şeytan oturdu. Bir yere şeytan oturdu mu ben orada duramam.
    "


    Ebu Dâvud, Edeb, 49 (4896, 4897).

    - İbnu Abbas (radıyallahu anhümâ) hazretleri şöyle buyurmuştur: "Kardeşinle münâkaşa etme, zîra münâkaşanın hikmeti anlaşılmaz, sıkıntısı eksik olmaz, tutamayacağın bir vaadde de bulunma."

    Ebu Hureyre (ra) anlatıyor: Resulullah (sav) buyurdular ki:

    “Allah'a ve ahiret gününe inanan kimse, ya hayır konuşsun ya da sussun.”

    (Tirmizi, Kıyamet 51)

    Mü’minler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin. Allah’a karşı gelmekten sakının ki size merhamet edilsin.Hucurat 10

    Muhammed Allah'ın elçisidir. Onun beraberinde bulunanlar, inkarcılara karşı sert, birbirlerine merhametlidirler. fetih 29

    Kafirlere dahi hoş sözle daveti emreden Allah müslümanlar arasındaki bu çekişmeye ve tahammülsüzlüğe ne der

    şeytanın köşede oturup bize güldüğünü bazen göremiyoruz kendi nefsime de bir öğüttür bu yaptığımız ancak kafirlerin hoşuna gider


  7. İbn Abdilberr

    İbn Abdilberr Üyeliği İptal Edildi Banned

    Adminlerdende ricam konuyu baltalayan, bireysel tartışmaları (benimde dahil olmak üzere) mesajları silmesidir. Arkadaşlardanda özür diliyorum konu dağıldığı için
  8. Ebu Muhammed Eymen

    Ebu Muhammed Eymen İyi Bilinen Üye Forum Yöneticisi Üye

    ​Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: "Müslümana sövmek fasıklık, onunla savaşmak küfürdür." (Buhârî, Îmân 36; Muslim, Îmân 116)
  9. farkındayız

    farkındayız İyi Bilinen Üye Üye

    Neşid dinlerken hiçbir müzikte almadığım bi haz alıyorum. Arapça bilmediğim halde.
    Neşidlerdeki bu hava nerden geliyor??
    Eskiden de neşid varmıydı??(Peygamberimiz zamanında)
    Ahir zamandaki neşidler ile ilgili hadis vamıdır. Niye bu kadar etkiliyor beni. anlayamıyorum
  10. farkındayız

    farkındayız İyi Bilinen Üye Üye

    [video=youtube_share;a1GIhCMyAec]http://youtu.be/a1GIhCMyAec[/video]
  11. AbdulFettah

    AbdulFettah 94.7 - Öyleyse, bir işi bitirince diğerine koyul. Üye

    Kardeşler ihtilaflı bir meselede niye herkes kendi görüşünü baskalarına dayatmaya çalışıyor ? İslam ulemasının ihtilaf ettiği bir hususta doğru dürüst ilim talebesi bile olamayan bizler mi ordan burdan bir kaç ayet hadis delil getirip işin içinden çıkacağız? Sadece bu konu için söylemiyorum örneğin namazı terk edenin müslüman mı yoksa kafir mi olacağı konusundada böyle tartışmalar oluyor, sadece hanbeli mezhebi kafir olacağını söylerken birileri yine çıkıyor namazı terkeden kafirdir bu konuda âlimler arasında icma vardir ihtilaf yoktur diyor ne icması kardeşim, nerde yaşıyon sen? Bu da son zamanlarda iyice klişeleşen bir kavram oldu, zira herkes icma var deyip başlıyor kendi itikat ettiği görüşü dayatmaya, aman ona muhalefet etmeyin ettiğinizde ise işte o zaman kıyametler kopuyor iş tekfire kadar varıyor ne yazıkki.. Yine aynı şekilde Bazı kimseler çıkmış bu konuda icma var diyor, konuyu baştan sona okudum(m.sabri efendinin görüşleri hariç) bu konuda bir icma göremedim, yoksa ben mi yanlış okudum? Yukarıda ilgili mesajlari alıntıladım, açıkça görüldüğü gibi icma yok bu meselede, ama şüpheli işlerden kaçınmak en iyisi olacaktır..
  12. Ebu SILA

    Ebu SILA İyi Bilinen Üye Üye

    güncel.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş