1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Namazda Şüphelenme,unutma Hali...

Konu, 'Geçici Denetim 7' kısmında sedabalci tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. sedabalci

    sedabalci Üye Üye

    1.Namaz kılarken birinci rekatta okuduğum süreyi ikinci rekatta kıldığım namazların yuzde 90 nında unutuyorum. Ve hatırlamak zorunda olduğumu hissedip surekli namaz da iken mesela ihlası okudun ihlası okudun diyerek kendime hatırlatıyorum. Haliyle namazin bi anlami da kalmiyor.
    2. Son oturuşta ettehiyyatuden sonra salli barik okurke mutlaka barigi okumadığımı düşünüp çelişkiye düşüyorum ve basa alıyorum salli barik dualarını ve sinirleniyorum kendi kendime.
    3. Namaza başlarken dille niyet etmezsem asla niyet etmis gibi hissedemiyorum. Bazen tamam kalben ettim desem de etmedim hissi kaplıyor içimi.
    4. Namazda euzu besmele çekerken bazi heceleri yutuyorum veya atlıyorum gibi geliyor ve 2 defa tekrar ediyorum bazen.
    5. Namazda bazı yerleri okurken misal salli barik icinde gecen "muhammed"kelimelerinden sonra aklıma hz. Muhammed hakkinda enteresan düşünceler geliyor.
    6. Evde biri varken namaz kılamıyorum. Yani son zamanlarda oyle oldu. Utanıyorum mu desem sanki kinanirmisim gibi düşünüyorum. Oysaki annem de kılıyor namaz. Eşim varken yani namaz kılacagim yerde bana bakıyor kesin diye düşünüp kılamıyorum mesela. Kilsam da hizli hizli kılıp bitiyorum. Ve tespihat yapmadan kalkıyorum.

    Bunları aşmak için ne yapabilirim? Bi de bunlar nedir tam olarak? Bi insan neden ibadet etmekten utanır? Neden bu unutur.?bazen galiba yaşlandım diye düşünüyorum. 26 yaşındayım oysaki.
  2. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Bunların hepsi vesvese. Ben de benzer durumlar yasadım. Aklınıza yok şöyle oldu yok böyle oldu gibi düşünceler gelirse hiç takmayın namaza odaklanın hatta bundan önce namazın ne olduğunu anlatan bir kitap okursanız iyi olur . Mehmet Göktaşın namaz göz aydınlığım kitabı güzel mesela. Namazınızı huşu ile kılmaya çalışın. Namazın fikhi boyutu manevi boyutunun önüne geçmesin. Eğer tesbihat sizi daha da kötüleştiriyorsa yapmayın. Sadece farzları kılmanız yeterli. Namazı ve diğer ibadetlerinizi ezbere kılmayın, örneğin devamlı ezan okur okumaz namaz kılmayın önce namaz hakkında kısa bir düşünün sonra namaz kılın. Diğer ibadetleriniz de böyle. Bilinçli bir şekilde yerine getirin.
    Salli bârikten sadece " Allahümme Salli âlâ seyyidinâ Muhammed ve alihî " demeniz yeterli.
    Euzu besmele çekmek farz değil namazınızda vesveseye neden oluyorsa onu da okumayın.
    Namaz için seccadeye gitmeniz bile niyettir. Dil ile getirmek bazı mezheblere göre zorunlu değil.
    Anladığım kadarıyla beyin nöronlarınızın elektriklenmesinde sıkıntı var. Bu konuya dikkat edin. Hafıza için ceviz ve üzüm çekirdeği veya tozu yenebilir.
    Son olarak acabaları terk edin yoksa bu Allah muhafaza daha da kötüye götürebilir. Hangi mezhebi takip ediyorsanız elinizde ilmihali bulunsun ve soru sorabileceğiniz bir alim, alimenin ulaşım bilgileri yanınızda olsun. Telefon numarası gibi. Burda insanlar paylaşılmaması gereken bilgilerini paylaşabiliyor kar.
  3. sedabalci

    sedabalci Üye Üye

    Beyinimin yorgu olduğu asikar. Zaten zeka olarak "ustun zekali" grubundayim. Yani çocukken yapilan zeka testlerinde tespit edilmişti ama babam bilim sanat merkezlerine gitmemin bana faydasi olmayacağını düşünmüş ve yollamamis.
    beynimden cok fazla düşünce ayni anda geçiyor ve konsantre olmakta gercekten zorlaniyorum. Mesela ben film dizi vs seyredemem. Çünkü ayrintilara odakladigim icin (dekor, kiyafetler,donemin kulturel yapısı vs) anlamam ne anlattigini ve birakirim.
    Fazlasiyla takıntılıyimdir.
    Mukemmelliyetci ve kusur kabul edemem.
    Tahammulsuzumdur.

    Sanirim bu hallerden de oluyor.
    O zaman sadece yetecek kadarini yapmakla baslamaliyim...
    En azindan.bir muddet...
  4. eL_Muhacir

    eL_Muhacir İlimsiz mucahid katil,cihadsız alim belam olur. Yetkili Kişi Forum Yöneticisi

    Oruçlu ikende aynı sıkıntılar oluyor mu ?
  5. sedabalci

    sedabalci Üye Üye

    Oruçluyken hiç vesvesem olmuyor sanırım. Yani hatırlamıyorum. Sadece halsiz olduğum zamanlarda namaz kilsam mi kilmasam mi ya da biraz sonra kilarim uyuşukluğu oluyor. Eskiden de abdest alınca sanki agzimda kalan su orucumu bozar saniyordum ve bi sure tukururdum ama onu da bir kac senedir yapmıyorum. Çünkü gerek yokmus.

    Oruçken namaz kilarken ise hatirlayamadim. Yani sadece ramazanda oruç tuttugum icin bilemedim.
  6. Tevhid38

    Tevhid38 Aktif Üye Üye

    Besmele farz degil mi?
  7. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Euzu besmele farz değil, hanefîlere göre besmele de sünnet.
  8. ez-Zehebî

    ez-Zehebî Üye Üye

    Dil ile niyet tüm mezheblere göre bidat diye biliyorum. Yani yapılmamasında sakınca yok yapılmasında sakınca var aslında. Dil ile niyet etmeyin, hem bidat hem de vesveseye yol açıyor.
  9. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Şafiî de dil ile niyet olmazsa olmaz

    Farz namazlar için niyet şarttır. Ayrıca niyetin kendisi için de şu şartların bulunması gerekir:

    1. Namazın farzına niyet etmek.

    2. Namaz kılma fiilinin kastedilmesi. Yani namaz niyetinin, namazın bütün kısımlarında kalpte hazır tutulması.

    3. Kılınacak namazın sabah, öğle, ikindi, akşam veya yatsı namazı olarak belirtilmesi.

    4. Niyetin iftitah tekbirine bitişik olarak yapılması. Hanefî Mezhebine göre niyet, iftitah tekbirinden önce de getirilebilir.

    5. Niyetin kalp ile yapılması.

    6. Niyetten sonra, niyete aykırı şeylerden kaçınılması.
  10. sedabalci

    sedabalci Üye Üye

    Eşim şafiî ben hanefiyim. Mutlaka dille niyet eder...
  11. Tevhid38

    Tevhid38 Aktif Üye Üye

    Kardeşler bende bir mezebe tabiyim fakat hangi mezep imami olursa olsun imamlardan görüş aktarirken delilini de söyleyin yazin insaAllah velevki imam hata eder biz doğrusunu bile bile israr edemeyiz hatada.
  12. Tevhid38

    Tevhid38 Aktif Üye Üye

    Guzel kardesim böyle cevap olmaz burda yüzlerce müslüman bunlari okuyo delil nerde ?

    Ebu hanifenin sözü mu delil?
    Ki onun da kaynağını vermedin

    Besmele fatihadan ayettir hatirlatirim sana nasil besmele farz olmaz?
  13. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Besmele Kuran-ı Kerim'de Neml suresinde geçen bir ayettir. Her surenin başında zikredilen besmelenin ayet olup olmadığı hususunda ise ihtilâf edilmiştir. El-Mushafu'l-imâm (ilk ve esas Kur'ân nüshası) yazıldığı zaman Berâeh (Tevbe) Sûresi dışında kalan sûrelerin başına besmele yazılmıştı. O ana nüshadan istinsah edilen bütün nüshalarda da sûre başlarına besmele yazılmıştır. Sahâbîler, Mushaftan olmayan bir şeyi Mushafa yazmazlardı. O zaman Kur'ân'da nokta ve öteki işaretler de yoktu. Daha sonra konan nokta ve diğer işaretler, Kur'ân'ın metninden ayrılsın diye, metin mürekkebinden ayrı mürekkeple yazılmıştı.

    Ebû Davud'un ibn Abbâs'tan rivayetine göre: "Peygamber (s.a.v.), kendisine "Bismillahirrahmanirrahim" ininceye dek bir sûreyi diğerinden ayırmayı veya bir rivayete göre surenin bittiğini bilmezdi.(1)" Ümmü Seleme'nin de "Peygamber (s.a.v)'in, besmeleyi Fâtiha'dan bîr âyet olarak okuduğunu söylediği rivayet edilir."(2) Ebû Hüreyre'nin rivayetinde ise Peygamber (s.a.v):

    "Fâtiha'yı okuduğunuz zaman 'bismillâhirrahmânirrahîm'i de okuyunuz. Çünkü Fatiha Kur'ân'ın anası, Kitabın anası, yedişerli iki (es~Seb'u'l-mesâni)dir. Bismillâhîrrahmânirrahîm de onun âyetlerinden biridir." demiştir.(3)"

    İşte bu kanıtlara dayanan Şafiî, Besmele'yi Fâtiha'dan bir âyet saymıştır, Öteki surelerdeki besmeleler hakkında tereddüdlü bulunan Şafiî, kâh Besmele her sûrenin âyetidir, kâh yalnız Fâtiha'dan bir âyettir, demiştir.(4)"

    Hz. Peygamber (s.a.v)'in, Fâtiha'dan önce Besmeleyi okuduğu hakkında hadisler varsa da bu hadisler, Besmelenin, Fâtiha'dan bir âyet olduğunu kanıtlamaz. Peygamber (s.a.v.), her işe Besmele ile başlamanın, İslâmın bîr şiarı olduğunu belirtmek için Fâtiha'ya başlarken de Besmele okumuştur. Kaldı ki Hz. Peygamber (s.a.v.)'in, Besmele çekmeden Fatiha okuduğu hakkında da hadisler vardır.

    Hz., Ayşe (r.a)'nin:"Allah'ın Elçisi (s.a.v.) namaza tekbîr ile, okumaya da (elhamdu lillâhi rabbi'l-âlemîn) ile başlardı." dediği rivayet edilir.

    Enes İbn Mâlik de şöyle demiştir:

    "Peygamber (s.a.v.)'in, Ebubekir'in, Ömer'in ve Osman'ın arkasında namaz kıldım. Bunlar (elhamdu lillâhi rabbi'l-âlemîn) ile başlardı, namazın ne önünde, ne de sonunda (bismillâhirrahmânirrahîm) demezlerdi."(5) "Onlardan hiçbirinin, (bismillâhirrahmânirrahîm) dediğini duymadım.(6)" "Onlar okumaya (elhamdülillâhi rabbi'l-âlemîn) ile başlardı."(7)

    Hz. Ebû Hüreyre, Peygamberimiz (s.a.v)'den şu hadisi nakletmiştir:

    "Yüce Allah buyurdu ki: Namazı benimle kulum arasında ikiye ayırdım. Yarısı benim için, yarısı kulum içindir. Kulumun dilediği, kendisine verilecektir. Kul, elhamdu lillâhi rabbi'l âlemindediği zaman Allah: Kulum bana hamdetti, der. Kul, ar-Rahmâni'r-rahîm dediği zaman Allah: Kulum benim şerefimi andı, der. Kul, mâliki yevmi'd-din dediği zaman Allah: Kulum işini bana havale etli, der. Kul, iyyâke na'budu ve iyyâke nesta'îndediği zaman Allah: Bu, benimle kulum arasında (bir sır)dır. Kulumun istediği kendisine verilecektir, der.(8) Kul, ihdinâ's-sırâta'l-mustakîm... dediği zaman Allah: Kulumun dilediği verilecektir, der. "

    Burada Hz. Peygamber (s.a.v.), Fâtiha'nın âyetlerini sayarken besmeleyi zikretmemiştir.

    İşte İmam Mâlik, bu delillere dayanarak Neml suresinin 30 ncu ayeti dışındaki besmelenin, âyet olmadığı kanâatine varmıştır. Ona göre besmelenin sûre başlarına yazılması, Hz. Peygamber (s.a.v)'in böyle emretmesi ve her işe besmele ile başlanmasını buyurması yüzünden olabilir. Gerçi besmelenin, sûre başlarına yazılması mütevatir olarak nakledilmişse de besmelenin Kur'ân olduğuna dair tevatür yoktur.

    Peygamberimizin (s.a.v), namazda besmeleyi okumadığına dair hadîsler de, okuduğuna dair hadîsler de vardır. Fakat okuduğuna dair hadîsler daha kuvvetlidir. Kendisinin ve sahâbîlerinîn, namazda besmeleyi gizli okuduğuna dair hadîsler de mevcuttur. Bu rivayetlerden, Hz. Peygamber (s.a.v)'in, namazlarında bazan besmeleyi açık, bazan gizli okuduğu anlaşılır.

    Yüce Allah: "Allah'ın adı anılarak kesilen hayvanların etinden yeyin(9) buyurmuştur. Hz. Nuh, mü'minlere: "Bismillâhi mecrâhâ ve mursâhâ inne rabbî leğafûru'r-rahîm: Gitmesi de, durması da Allah'ın adiyledir, kuşkusuz Rabbim, bağışlayan, esirgeyendir" diyerek gemiye binmelerini emretmiş, Hz. Süleyman da mektubunun başına "Bismillâhirrahmânirrahîm"(10) yazmıştır. Allah, Peygamberine;: "Onların yoluna uy"(11) buyurduğuna göre yeme, içme, çıkma, girme gibi her mubah işe, "Bismillâhirrahmânirrahîm" diyerek başlamak kuvvetli sünnettir.

    Hanefilere göre besmelenin Kur'ân'a yazılması, onun Kur'ân olduğunu gösterirse de her sureden bir âyet olduğunu göstermez. Besmelenin, namazda Fatiha ile beraber açıktan okunmadığına dair hadisler de onun, Fâtiha'dan bir âyet olmadığına delildir. O halde her sûre başında bulunan besmele, müstakil bir âyettir, sûreye dâhil değildir. Yalnız Neml Sûresinin ortasında geçen besmele, o sûrenin bir âyetidir.

    En doğru görüşün, bu görüş olduğu anlaşılmaktadır. Zira sahâbiler devrinde Kur'ân'dan olmayan hiçbir şeyin Kur'ân metniyle yazılmadığı halde besmelenin yazılmış olması, onun Kur'ân olduğunu gösterir. Besmelenin, Fatiha ile beraber açıktan okunmadığını belirten hadisler de besmelenin, Fâtiha'nın bir parçası olmadığını gösterir. Ayrıca bu görüşü destekleyen başka deliller de vardır.

    Hz. Peygamber (s.a.v.), Mülk Suresinin otuz âyet olduğunu söylemiştir. Kurrâ' ve âyet sayıcılar, "Mülk Sûresinin, besmele hariç otuz âyet olduğunda birleşmişlerdir. Yine Hz. Peygamber, Kevser Suresinin üç âyet olduğunu söylemiştir. Kevser Sûresi de besmele hariç, üç âyettir. Eğer besmele bu sûrelere dahil olsaydı, Mülk Sûresinin otuz bir, Kevser Süresinin de dört âyet olması lâzım gelirdi. Demek ki besmele, sürelere dahil değil, müstakil âyettir.

    Kur'ân olduğu hakkında tevatür bulunmadığından besmeleyi Kur'ân'dan saymamak doğru olamaz. Zira her âyet için "Bu Kur'ân'dır" denmesi ve bu sözün tevâtüren nakledilmiş olması gerekmez. Bu hususta hal karinesi (durum delili) kâfidir. Peygamberimizin (s.a.v), vahiy kâtiplerini çağırıp bir şeyi Kur'ân'ın falan yerine yazmalarını emretmesi, onun Kur'ân olduğunu gösterir.

    Besmele de böyle yazılmıştır. Hz. Peygamber (s.a.v.) "Onu her surenin başına yazın"demiştir.

    Besmelenin âyet olup olmadığı, âyet ise sürenin bir parçası olup olmadığı hakkındaki bu görüş farkları yüzünden besmelenin namazda okunması meselesinde de görüş ayrılıkları doğmuştur:

    İmam Mâlik, besmeleyi âyet kabul etmediği için farz namazlarda ne açıktan, ne de gizli olarak besmele okunmasını caiz görmemiştir. İmam Şafiî ve İmam Ahmed de besmeleyi, her sûreye dahil bir âyet gördükleri için açık okunan namazlarda açıktan, gizli okunan namazlarda gizliden besmele okunmasının farz olduğunu söylemişlerdir. Ebu Hanîfe ise besmeleyi müstakil âyet kabul ettiği için Fâtiha'dan önce gizli olarak besmele çekmenin sünnet olduğunu söylemiştir.

    Kaynaklar:

    1. Ebu Davud, Salat, 122
    2. el- Fethurrabbani, 3/189
    3. Darekutni, Salat, babu vucubi kıraati bismillah
    4. el- Cami’li Ahkamil-Kur’an 1/93
    5. Müslim, Salât 52; Nesâ'î, İftitâh 20.
    6. Müslim, Salât 51.
    7. Dârimî, Salât 34.
    8. Ebu Dâvûd, Salât: 132; Tirmizî, Tefsir, ; Nesâ'î, İftitah 23; Ibn Mâce Edeb 52.
    9. En'âm Suresi: 118.
    10. Nem Sûresi: 30.
    11. En'am Sûresi: 90

    https://www.islam-tr.net/konu/namaz...diginin-hukmu-namazda-besmeleyi-unutma.26444/
  14. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Besmeleden ayet olup olmadığı bile tartışmalıdır
  15. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Besmelenin fatihadan olup olmadığı tartışmalıdır. Bir de,
    Kişi mezhebde eşine tabiîdir
  16. Tevhid38

    Tevhid38 Aktif Üye Üye

    Güzel kardeşim
    Husus yukarda kopyala yapıştır yaptığın hadislerde geçtiği üzere (ki yazıyı yazan hanefi taassubcusu alleme de belirtmiş fatihadan once okunduguna dair deliller okunmadigindan daha kuvvetlidir diye ) besmele fatihadan bir ayettir görüşü hadislerle sabittir. Bu yuzden fatihadan once besmele vardir tartışilan kisim her surede orng fatihadan sonra ki okunan surede besmele varmi yokmu.

    Yazisini opyaladigin alim kardes biraz saçmalamış zira saydığı deliller hadis ehli iki imamın görüşünü onaylıyor eger dikkat edersen. Ama kendisi en dogru görüş hanefilerin görüşü demis ne diyelim islam fikhi o kadar geniş ki rey ehli dilediği konuşuyor.

    Sana nasihatim mezep imamlarının bile icinden çıkamadıgi bu gibi bir meselede besmele farz degil diye aceleci olmaman.

    Soyle diyebilirsin hanefiler böyle diyor ama safii ve hanbeliller de boyle.
  17. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Kardeş sen benim yazdıklarımı yanlış anlamışsın galiba .tekrar okursan değildir demediğimi tartışmalıdır dediğimi görürsün. Bir de yukarsa linki sana sitede bu konuyla ilgili yazdığım link vardı. Ona da bakarsan iyi olur. Tavsiyem için teşekkür ederim.
    Linki aşağı ekliyorum,
    https://www.islam-tr.net/konu/namaz...diginin-hukmu-namazda-besmeleyi-unutma.26444/
  18. Salim Suheyb

    Salim Suheyb İyi Bilinen Üye Üye

    Delil ?
  19. Şeriatu'l İslam

    Şeriatu'l İslam İyi Bilinen Üye Üye

    Üstteki mesajdaki linki okuyun
  20. Salim Suheyb

    Salim Suheyb İyi Bilinen Üye Üye

    Okudum göremedim

    Dille niyetin vacip ( olmazsa olmaz ) olduğunu
Yüklüyor...
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.

Sayfayı Paylaş