1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Ses Veren Azrail'se!

Konu, 'Kendinize Ait Şiirler' kısmında Mecit Aktürk tarafından paylaşıldı.

  1. Mecit Aktürk

    Mecit Aktürk Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    [​IMG]

    Ses Veren Azrail'se!

    İnsanlar düşünün ki, "öfke" ortak paydası
    Sevgi telkin ederdi Mevlânâ çıkıp gelse!
    Bir günde bin rekâtın kılana yok faydası
    Ağızdan çıkan her söz gönül yıkan bir selse.
    Dilini kılıç gibi sallar ise eşkıyâ
    Letâfet sus pus olur; gözde/n kaybolur ziyâ.
    İnsanı insan yapan; onur, edep ve hayâ
    Hayat ne güzel olur, her nefis bunu bilse.

    Zor gelse de kimi gün, kinden dağları aşmak
    Bilene vazifedir, müsbet fikri paylaşmak.
    Züldür kirli kalplere, sevgiyle dolup taşmak
    Fesat rahatsız olur, mü'minin yüzü gülse.

    Rolünü oynar beşer şu hayat sahnesinde
    Huzurun anahtarı edebin rahlesinde
    Sevgi iğreti ise bir kulun sinesinde
    Gül beklemek beyhûde; gönül kuraksa, çölse.

    Sözünü bal eyleyen her kalbe olur Melik
    Kem kelam söyleyene vermemeli metelik
    İnsanı "üstün" kılan, hasletinde nitelik
    Şan şöhret neye yarar; adam "ADAM" değilse?

    Nazâr et kâinâta, gerçeği öğren, tanı!
    Henüz vakit var iken, fırsat bilmeli ânı.
    Veren elbet alacak, emânet olan canı
    Bil ki artık çok geçtir; ses veren Azrailse!

    Mecit AKTÜRK
  2. toprak56

    toprak56 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Bir bilgilendirmede bulunmak istiyorum.
    Quranda ve sahih hadislerde Azrail ibaresi geçmemektedir, geçen ibare ölüm meleği ( melekul mevt ) dir. ALLAH (c.c) razı olsun.
  3. Mecit Aktürk

    Mecit Aktürk Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Fahreddin Razî “Hz. İsrafil ile Hz. Azrail adlı meleklerin varlığı haberlerle sabittir. Ayrıca canları alan meleğin Azrail olduğunu gösteren haberler de vardır.” diyerek, Azrail isminin haber / hadisle sabit olduğunu ifade etmiştir. (Razî Tefsiri, II/162).

    Suyutî’nin Ebu’ş-Şeyh’den aktardığı bir hadise göre, kıyamet günü Allah dört büyük meleği isimleriyle çağıracak ve görevlerini yapıp yapmadıklarını soracaktır. Bu arada “Ey Azrail! Gel bakalım, sen görevini nasıl yaptın?”(Suyutî, IV/191-el-mektebe eş-şamile-) diye buyuracaktır. Azrail ismini açıkça anacaktır.

    Aynı eserde, Hz. Eşas b. Şuayb’in de ölüm meleğini Azrail olarak adlandırdığı bildirilmektedir. (a.g.e, VII/108; Azrail ismiyle ilgili rivayetler için bk. Ebu’l-Leys Semerkandi, Hakaiku’d-dekaik, s. 507)

    Secde Suresinin 32/11. ayetinde müfesirlerin büyük bir kısmı ölüm meleğiniAzrail ismiyle anmışlardır. Bütün bu allamelerin dayandıkları bir delil olmasaydı, ölüm meleğini Azrail ismiyle tefsir etmezlerdi.

    Selam ve dua ile...
  4. toprak56

    toprak56 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Kur’an-ı Kerim’de ve hadislerde Azrail ismine rastlanmaz. Bu kelimenin muhtemelen İbrânice asıllı olup (Yahudi din bilginlerine ait eserlerde ondan fazla ölüm meleği adı zikredilirken bunlardan bir tanesi de Azrael’dir) önceleri Yahudi iken daha sonra Müslüman olan Ka’b el-Ahbâr ve Vehb b. Münebbih gibi şahısların etkisiyle İslami eserlere geçtiği düşünülmektedir. (Bkz: Ahmet Sâim Kılavuz, “Azrâil”, Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi, c: 4, s: 350-351.)

    Kur’an-ı Kerim’de canları almakla görevli olan melekten “melekü’l-mevt” yani “ölüm meleği” şeklinde bahsedilmekte ve ölüm meleğinin bir tane olmadığı anlaşılmaktadır. İlgili ayetler mealen şöyledir:

    “De ki: Size vekil kılınan ölüm meleği canınızı alacak, sonra Rabbinize döndürüleceksiniz.” (Secde, 32/11)

    “O, kulları üzerinde tam hâkimdir. Size korumalar gönderir. Sizden birinin ölüm zamanı gelince de elçilerimiz bir yanlışa düşmeden onu vefat ettirirler.” (En’âm, 6/61)

    Konuyla ilgili hadislerde de aynen ayetlerde olduğu gibi “melekü’l-mevt/ölüm meleği” tabiri geçmekte, Azrail ismine yer verilmemektedir. (Bkz: Buhari, Cenâiz, 69, Enbiyâ, 31; Müslim, Fezâil, 157, 158; Tirmizî, Tefsir, 7; İbn Mâce, Cihâd, 10.)

    Bu ayet ve hadislerden her insanın canını almakla görevlendirilen ayrı bir ölüm meleği olduğu ve dolayısıyla yaygın geleneksel bilgilerin aksine, yalnızca bir tane değil; birden fazla ölüm meleği bulunduğu anlaşılmaktadır.
  5. toprak56

    toprak56 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    En iyisi soruyu soru-cevap kısmına açıp işin erbaplarından öğrenmek.
  6. Salim Suheyb

    Salim Suheyb Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Ibranice oldugundan dolayi delil alinamama meselesinin dogru oldugunu dusunmuyorum. Nitekim israil de ibranice olup kuranda gecmektedir.
  7. toprak56

    toprak56 Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    İşte anlatmaya çalıştığım kısım orası, bariz bir şekilde quranda ve sünnette geçmemesi yüzünden sıkıntı oluşuyor. Quranda bizzat israfil , cebrail ismi kuranda geçer, sünnettede aynı isimler yer alıyor ama sahih hadislerde azrail değil, ölüm meleği ibaresi geçmektedir.
    Azrail isminin geçtiği sahih hadisleri de paylaşman gerekmektedir. ALLAH (c.c) razı olsun
  8. IsLaM4eVeR

    IsLaM4eVeR لا اله الا الله - Lâ ilahe illallah Site Admin

    Arkadaslar bence kelimeye takilmayin, yani tartismanin yeri bence burasi degildir, ibretlik bir yazi olmus tesekkür ederim. Ölüm melegi (melekü’l-mevt) gelmeden evvel düzelmeyi nasip etsin Rabbim.
  9. Mecit Aktürk

    Mecit Aktürk Islam-TR Üyesi Kullanıcı

    Siirimizde "Azrail" lafsinin Kur'an'da oldugunu belirtmedik. Zaten olmayan bir seyi "var" demenin de, "var" olan bir seyin inkarinin "küfür" oldugunun da farkindayiz cok sükür.

    Vazifesi "can almak" olan bir melegi, yahut melekleri ister "AZRAiL" olarak adlandirin ister "CAN ALICI" isterse sadece "MELEK" ne farkeder?

    Aslolan zarf degil mazruf'tur. Aslolan arac degil hedeftir! Gâye Rabbimizin -sayili nefes- bittiginde -emanet can-lari almakla görevli melekler oldugunu bildirmek ve -uyarmaksa- o melegi nasil adlandirdigimiz önemli mi???

    Önemli olan, üstte de belirttigim gibi, bu kelimenin Kur'an'da oldugunu iddia etmemek.

    Kaldi ki, bu konuda farkli görüsler de mevcut olup, ölüm melegini AZRAiL olarak tesbit eden muteber kaynaklar, müfessirlerin oldugu da aciktir.

    Yahudi iken müslüman olmus bir insanin niyetinden süphe edemeyiz, naklettiklerini mutebersizlestiremeyiz. Böyle bir yetkimiz yok bizim. Dogru da olmaz. Zirâ, günümüzde dahi sonradan iSLAM'la müserref olmus nice farkli dinden ya da dinsiz var ki, iSLAM'i nice müslümanim diyenden cok daha güzel yasamaktadir.

    Gâyemiz elbette polemik degil, dogru olani bulmak, bilmek, söylemek.

    Sürc-ü lisan etti isek afola...
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş